آماده سازی نمونه

آماده سازی نمونه

فرایند آماده سازی نمونه به کار گرفته شده در شرکت دقیق شیمی آزما
1398/12/18
0 نظر

 
فرایند آماده سازی نمونه به کار گرفته شده در شرکت دقیق شیمی آزما جهت به حداقل رساندن سایز و همگن سازی نمونه با تبعیت از استاندارد های بین المللی نمونه برداری و رعایت اصل پرهیز از آلودگی می باشد. در فرایند آماده سازی، نمونه پس از ورود به آزمایشگاه ابتدا خشك می شود ، سپس در صورت نیاز با استفاده از سنگ شكن های فكی
تا ابعاد کمتر از 4 میلی متر خردایش شده و در آسیاب تا سایز 75 میكرون 200) مش( نرمایش می گردد. پس از نرمایش نمونه هاون با استفاده از مواد ساینده پاك سازی می گردد. پودر حاصل ازمرحله نرمایش به دو بخش تقسیم می شود . یك بخش جهت تجزیه نمونه و
دیگری جهت بایگانی بسته بندی می شود که به مدت یک هفته در آزمایشگاه نگهداری می شود. 
مراحل مختلف آماده سازی و تجزیه نمونه به شرح زیر است:
 
مرتب کردن (Sorting):
در ابتدا نمونه های ارسالی بر اساس کدهای پذیرش شده مرتب می شوند تا کنترل نمونه در تمامی بخش های آزمایشگاه با دقت و سرعت انجام گیرد.
 
خشك کردن: (Drying)
نمونه های خیس ونم دار با استفاده ازآون آزمایشگاهی وتا حرارت ماکزیمم 120 درجه سانتیگراد خشك می شوند . نمونه های خاك و رسوب آبراهه ای در دمای کمتری بایستی خشك شوند.
 
خردایش: (Crushing) 
نمونه های سنگی و درشت دانه نیاز به خردایش دارند تا سایز آنها قبل از نرمایش به مقدار مطلوب (کمتر از 4 میلی متر) برسد. این فرایند با به کارگیری سنگ شكن فكی صورت می گیرد.
 
تقسیم کردن: (Splitting)
نمونه های سنگی حجیم پس از فرایند خردایش و نمونه های خاك و رسوب قبل ازنرمایش، جهت دستیابی به نمونه معرف و تبدیل به حجم کمترانجام می شود. (Rifle Splitter) 
 
 
 
نرمایش: (Pulverizing)
در این مرحله نمونه معرف برداشت شده با استفاده از هاون های دیسكی استیل با عیار کروم پایین نرمایش می گردد طوریكه 85 درصد حجم نمونه بایستی از الك 200 مش(75 میكرون)عبور نماید.
یك هفته پس از دریافت نمونه معدوم و یا در صورت درخواست به مشتری عودت می گردد.
 
 
بایگانی نمونه: (Sample Storage)
باقیمانده نمونه های خردایشی نمونه های بایگانی پودری تا مدت زمان یک هفته پس از ارسال نتایج در آزمایشگاه به صورت رایگان نگهداریمی شوند و پس از آن در صورت تمایل مشتری به نگهداری نمونه به مدت طولانی تر در آزمایشگاه، هزینه نگهداری به صورت ماهانه برای مشتری شارژ خواهد گردید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر